Informasjon om Skytternes Gjenbruksmarked 2025!

Som tidligere kjent skal vi i samarbeid med Det frivillige Skyttervesen arrangerer Skytternes Gjenbruksmarked 2.-5. august under Landssskytterstevnet på Kongsberg 2025! 

Det var med svært gode tilbakemeldinger etter gjennomføringen og suksessen i fjor at vi i år igjen også ønsker å invitere til arrangementet, denne gangen større med stor takk for tildeling av midler fra Sparebankstiftelsen DNB. Dette viste seg å bli et flott tiltak for både tidligere og nåværende skyttere, samt klubber som fikk seg godt rekrutteringsutstyr.

Med midler fra Sparebankstiftelsen DNB kan vi utvikle dette, og samtidig gjøre Skytternes Gjenbruksmarked enda større. Med andre ord er det plass til mye mer salgsvarer i år! 

I tillegg til at selve markedet blir større, vil det i år være krav om egne lapper og markering på klærne, i tillegg til betaling gjennom VIPPS. Mer informasjon finner du lenger ned i saken. Det vil også være mulighet for å skifte i eget telt, slik at man får bedre muligheter i år til å prøve klærne.

Det vil bli større bemanning på markedet, som gjør at vi kan være mer behjelpelig med både utvelgelse av varer og sørge for at riktig sum blir vippset til riktig eier. Dermed er vi godt rustet til å ta imot alle salgsvarer og kjøpere av klær.

Det er førstemann til mølla på alle varer, dermed er det fullt salg fra og med søndag. Husk likevel at det kan komme inn nye varer underveis! 

Åpningstider:
Lørdag: 13.00-16.00
*Det er kun mulighet for innlevering av klær denne dagen.
Søndag: 10.00-16.30
Mandag: 10.00-16.30
Tirsdag: 10.00-16.00
*Klærne skal hentes tirsdag, senest hentetid er 16.30. 

Innlevering:
Alle salgsvarer kan leveres fra 13.00-16.00 lørdag, da vil det bli lagt frem til åpning på søndag. Av erfaring vil det være lurt å levere denne dagen, da det var stor pågang ved åpningsdagen i fjor. Det vil også være mulig å levere salgsvarer søndag og mandag. 

Du har selv ansvaret for å merke salgsvarene dine. Du finner mer informasjon om dette under. 

Hva kan du selge?
Kun skyteutstyr og treningstøy skal selges på markedet, øvrige salgsvarer vil ikke bli tatt i mot. Eksempel: Futeral, hansker og stativ.

HUSK! 

  • Alle klær som selges skal være hele, og rene.
  • Gjerne vask sko i forkant.
  • Skriv navn og telefonnummer tydelig på salgslappen.

Våpen og ammunisjon:
Grunnet sikkerhetshensyn ønsker vi ikke å ta i mot våpen og ammunisjon på markedet. Likevel er det mulig å laminere et skriv med bilde(r), samt informasjon om våpen/ammunisjon du ønsker å selge. Kjøper tar direkte kontakt med telefonnummer stående på informasjonsskrivet for avklaringer rundt spørsmål/kjøp.

Henting av salgsvarer:
Du vil ha mulighet til å hente dine salgsvarer som ikke er solgt onsdag. Vi begynner nedrigg 16.00, og absolutt siste frist for å hente klærne 16.30. 

Informasjon til lapper:
Av erfaringer fra fjoråret skal selger selv merke sine klær. Det er selgers ansvar å feste salgslappene slik at disse ikke faller av. Videre må man huske å ta høyde for at kjøpere gjerne prøver klær og utstyr på før kjøp, slik at man ikke fester disse f.eks. i jakkehull. 

Lappene skal merkes tydelig med: Navn, pris, mobilnummer (som er registrert på VIPPS), type vare. (Merk om det eksempelvis er skytedress, og om denne selges som en enhet, eller kan selges todelt.) *Dersom VIPPS-nummer er registrert på noen andre enn selger, så skriv på hvem som eier VIPPS-nummeret. 

Du kan laste ned forslag til lapp her, som kan skrives ut og brukes . (Det er ikke et krav å benytte akkurat denne lappen, selger står fritt til å lage selv.)

Om du ønsker hvite lapper med utskrift finner du det nedenfor:

Vi på stand vil sørge for at varen selges til rette personer, så gjør det enklest mulig for oss da det er mange salgsvarer!

Har du spørsmål om Skytternes Gjenbruksmarked? Disse kan sendes til gyda @ skyting.no.