Viktig informasjon til påmelding NM Felt!!
Påmelding til NM Feltpistol – Rødpunktklassene
Det er kommet en bekymring fra arrangør da skyttere melder seg på i flere klasser i samme øvelse.
Muligheten for å delta med rødpunktsikter er ikke som egne øvelser, men klasser man kan velge å delta i. Se Fellesreglementet Tabell 2, hvor Militærfelt og Revolverfelt er satt opp som øvelse. Man kan så velge klasser, enten rødpunkt (åpen klasse) eller i de vanlige klassene med åpne sikter. Det framkommer også tydelig i Fotnote 1 hvordan man skal lese tabellen:
1 Tabellen skal forstås slik at f.eks. konkurranseprogrammene “luftpistol 40 skudd” og “luftpistol 60 skudd” er samme øvelse. Dermed kan skytteren delta i bare ett av programmene i NM.
Se også Fellesreglementet Paragraf 2.9.4.4: Skyttere kan delta kun i ett mesterskap i den samme øvelsen pr. år.

