TERMINLISTER FOR 2018
Hjelp til registrering i SkytterAdmin
NYTT FOR TERMINLISTENE 2018
2018 blir det første året med terminliste på nett der klubbene sjøl registrerer sine stevner. For 2017 ble hovedtyngden av stevner registrert sentralt, men mange klubber har utover i sesongen lagt inn egne stevner for etterapprobering. For 2018 er det er allerede registrert over 200 stevner, men de fleste klubber har nok ventet på informasjon fra oss for å komme i gang.
Frist for registrering er 1. november. I regelverket er det satt 15. oktober som frist, men vi er litt seint ute med denne informasjonen, og har derfor forlenga fristen.
STEVNENAVN
Dere bestemmer sjøl navn på stevnet dere skal arrangere. Vi har gått bort fra ordningen med et felles stevnenummer, siden det ikke lenger er nødvendig med en slik identifikasjon. Stevnenavnet kan være et navn av typen «Vintersmellen» og/eller inneholde kortfatta info om stevnetype, arrangør, dato. Har dere en serie like stevner, enten på samme dag eller over flere dager/uker/måneder, kan det være fornuftig å nummere dem for å kunne skille dem fra hverandre.
GODKJENNING
Klubben kan bare legge inn stevner med status «Søknad». Stevnet vil ikke vises på terminlista på nettet før krets eller forbund har endret status til «Godkjent».
Når stevnet er godkjent, kan dere ikke endre dato eller skyteprogram uten å klarere dette med kretsen.
REGISTRERING AV STEVNER
Registeringen skal skje på internett via SkytterAdmin, nærmere bestemt SportsAdmin: https://sa.nif.no.
Se den vedlagte filen eller denne nettsiden: https://www.skyting.no/konkurranse/slik-bruker-du-nsf-skytteradmin/opprette-og-administrere-stevner-arrangor/ , for en gjennomgang av hvordan et stevne skal registreres.
Vær særlig oppmerksom på dette under registeringen:
I det siste skjermbildet (skjermbilde 5) skal dere i de aller fleste tilfeller velge, i det øverste feltet på siden, den klasse/øvelsesmalen som passer best for stevnet. Klikk så «Legg til fra mal». Da får dere opp alle de klassene som regelverket sier at et slikt stevne skal ha. Om det er klasser dere ikke trenger, hvis dere f.eks. arrangerer et feltpistolstevne uten alle øvelser, stryker dere disse klassene etterpå. Dette er en mye bedre løsning enn å plukke en og en klasse/øvelse, som man også kan gjøre.
Det er en del jobb med å endre dato på et stevne når den først er lagt inn, vent derfor med registeringen til dere er rimelig sikre på når stevnet skal arrangeres. Øvrig stevneinfo er det ikke noe problem å endre fortløpende, se siste del av veilederen ovenfor.
Det er bare de som har funksjonen «Arrangementsansvarlig» i klubben som har tilgang til arrangementsdelen av SportsAdmin. Alle medlemmer i klubben kan bli tildelt denne funksjonen, og klubben kan gjerne har flere med samme funksjon. Å tildele funksjonen gjør dere også i SportsAdmin, og alle som er registrert som styremedlem i klubben kan stå for tildelingen ved å
Kontakt evt. NIFs support for hjelp: support @ idrettsforbundet.no eller 21 02 90 90.
OBS! Pass på at når dere skal registrere stevner, må dere være logget på som «gruppe» i SportsAdmin. Det vil si at det skal stå «……. (klubbnavn) – skyting» i feltet nede i venstremenyen. Hvis det bare står klubbnavnet, klikk i feltet, velg alternativet med «- skyting», og klikk «OK» i vinduet som kommer opp.
HJELP TIL REGISTRERING
Nesten alle kretsene har en eller flere superbrukere som kan hjelpe klubbenes arrangementsansvarlig med registeringen, se vedlagte liste. Kretsene kan også ha flere lokale hjelpere med tilgang på kretsnivå, følg med på info fra kretsene om dette. Dere kan ikke forvente at superbrukerne/hjelperne kan registrere stevner for dere, men de kan hjelpe dere gjennom prosessen.
Hvis noen vil gjøre registeringsjobb for flere klubber, går det helt greit. Det eneste som må til er at alle klubbene må legge til vedkommende som Arrangementsansvarlig i SportsAdmin. Hvis man skal legge til en arrangementsansvarlig som ikke er medlem av egen klubb, må man huke av for «Idrettens database» istedenfor «(Klubbnavn)» når man skal søke fram personen.